3 червня 1869 - 155 років тому
Харківський залізничний вокзал. XIX століття
3 червня 1869 на Курсько-Харківсько-Азовської залізниці (нині Південна залізниця) відкрила регулярний рух.
Будівництво нової залізничної магістралі почалося навесні 1868 році На це було отримано дозвіл самого імператора Олександра II. Але споруджувалася вона ні за державний кошт, а за рахунок приватного інвестора - комерційного радника С. Полякова. Будівництво почалося відразу з двох сторін. Насамперед, почали будувати залізничний вокзал у Харкові, землю під який на околиці міста на Тюремній площі виділили безкоштовно. Вже 22 травня наступного року Харків зустрів свій перший поїзд - з Бєлгорода. Трохи пізніше і інша магістраль від Харкова до Ростова довжиною 538 верст була здана в експлуатацію.
У 1894 р до Курсько-Харківсько-Азовської залізниці приєднали Лозово-Севастопольська. А два роки поспіль Курсько-Харково-Азовська, Лозово-Севастопольська і Джанкойсько-Феодосійська магістралі були об'єднані в одну - Курсько-Харківсько-Севастопольської. Сьогодні ж Південна залізниця є складовою частиною залізниць України. Її загальна протяжність становить понад 3 тис. км і переоцінити її транзитну роль та значення транспортного обслуговування неможливо.
© 2009-2024 day.calendar.org.ua - це повний календар свят, подій, іменин, народних прикмет на кожен день. Друкована версія.